Sunday, September 21, 2008

Eight Thousand Mile Friendship


My friend, Sunny, and I were once roommates in Wesley Girls' High in Taipei. Even though we are now 8,000 miles apart, our friendship will continue to grow partly thanks to our sharing each others' lives through blogs.
I never knew a simple message could be so powerful. Here is a page from her blog:

"好友造訪blog"

前兩天上來,看到遠在美國的vivi的留言,心裡有說不出的感動。十多年的同窗情誼,歷久彌新。縱使我們已經多年未見,分隔地球兩端,總是能在虛擬的空間裡,透過不同的文字互相關心打氣

前幾個月我遇到一件大事,足以動搖我婚姻的大事,我不知該向誰訴說,只能一直壓抑自己的情緒。vivi從我msn暱稱的隻字片語透視了我的心思,跨海越洋的 陪我打開心結,誰說螢幕上的文字是冷冰冰的?我就覺得字字句句都溫暖我的心,每打出一段文字,我就流一次淚,就算她打的是英文,還得透過我的大腦轉換成 我熟悉的語言,但感動並沒有因為這樣有分秒誤差。

我好感謝那個晚上,她在那個國度裡的白天,懂了我的黑。給我安全感,讓我能從悲傷中走出來,讓我懂得如何重新去愛

4 comments:

Anonymous said...

她是那個同學呀?
希望她很好~

周太太 said...

Hey it's 晴 (sorry I can't type Chinese on my computer).
Here is her blog site: http://www.babyhome.com.tw/bb/149040

Unknown said...

駱同學來留言給我了 ^^
最近比較忙,沒來看看你...
駱同學說你在這裡提到我,原來,妳對同窗情誼也多有感觸...
我覺得妳算是我撿回來的同學吧!!呵呵....
如果當年妳父親沒來我們公司演講,也許我們的情誼很可能因為距離無法延續....
這真是很奇妙的緣分!!

周太太 said...

Definitely, I agree. I value our friendship very much...distance cannot be the obstacle if we don't let it be though :)
Hope all is well~